Z tego powodu typografowie starają się przestrzegać zasad typograficznych, z których najczęstsze wymieniono poniżej: Ograniczenie do trzech kolorów, które powinny współgrać ze sobą oraz z kolorem papieru i kolorem(-ami) dominującym(-ymi) na zdjęciu lub grafice.

Dekoracje wnętrz – prezent dla dzieci

Ograniczenie do dwóch krojów pisma na jednej stronie, które powinny być „dopasowane”.
Ograniczenie do trzech czcionek i rozmiarów.
Wybierz wielkość prowadzącą, aby była optymalna i najbardziej przyjemna dla oczu.

Liczba różnych rozszerzeń, takich jak większy rozmiar, pogrubiona czcionka, kursywą, kapitalizacja lub inny krój pisma, inny kolor, używanych w nagłówkach i podkreślonych słowach wewnątrz bloku tekstowego, powinna być ograniczona i spójna oraz rozsądnie dobrana.
Unikaj podkreślania znaczenia szkodników i nie powinieneś ich uzupełniać.

Tekst powinien być umieszczony roztropnie, aby prowadzić oko od jednego tekstu w sposób naturalny poznawczo do drugiego.
Wielowierszowy nagłówek powinien być podzielony na frazy (żadna fraza nie powinna być podzielona na dwie linie).
Brak wdów i sierot (brak początku akapitu na dole strony, brak końca akapitu na górze strony).

Podobnie żaden nagłówek nie znajduje się na dole strony.
Ostatni wiersz akapitu powinien być zgodny z poprzednimi wierszami i nie powinien znajdować się samotnie pod rysunkiem.
Elementy drukujące nie powinny być rozmieszczone na całej stronie w sposób hodgepodge, chyba że jest ona rzeczywiście przenoszona w hodgepodge.
Litery V i W na początku wiersza akapitu powinny być rozciągnięte nieco na lewo od pionowej lewej linii spłukiwania, aby dać optyczne wrażenie spłukiwania z liniami poniżej.

https://nowoczesnareklama.eu/oferta/dekoracje-wnetrz/

Dekoracje wnętrz – prezent dla nowożeńców

Czytelność może również ulec pogorszeniu z powodu odstępów między literami, odstępów między słowami lub zbyt ciasnego lub zbyt luźnego prowadzenia. Można to poprawić, gdy duża przestrzeń pionowa oddziela linie tekstu, ułatwiając oko odróżnienie jednej linii od drugiej lub poprzedniej. Słabo zaprojektowane kroje pisma oraz te, które są zbyt ciasno lub luźno dopasowane, również mogą skutkować słabą czytelnością. Podkreślenie może również zmniejszyć czytelność poprzez wyeliminowanie efektu rozpoznawania, który wywołują malejące elementy liter.

Publikacje okresowe, zwłaszcza gazety i czasopisma, wykorzystują elementy typograficzne w celu uzyskania atrakcyjnego, wyróżniającego się wyglądu, ułatwienia czytelnikom poruszania się po publikacji, a w niektórych przypadkach w celu uzyskania efektu dramatycznego.

Formułując przewodnik stylu, publikację lub czasopismo ujednolica się stosunkowo niewielką kolekcją krojów pisma, z których każdy jest używany dla konkretnych elementów w publikacji, oraz konsekwentnie wykorzystuje kroje pisma, kasetę, rozmiary czcionek, kursywę, pogrubienie, kolory i inne cechy typograficzne, takie jak łączenie dużych i małych dużych liter. Niektóre publikacje, takie jak The Guardian i The Economist, posuwają się nawet do zlecenia projektantowi czcionek stworzenia zindywidualizowanych czcionek do ich wyłącznego użytku.