Fotografia buduarkowa to styl fotograficzny przedstawiający intymne, romantyczne, a czasem erotyczne obrazy przedmiotów w sypialni lub prywatnej garderobie, przeznaczony przede wszystkim do prywatnej zabawy tematem i jego romantycznymi partnerami. W odróżnieniu od glamour i art nude fotografii, jest ona zazwyczaj bardziej sugestywna niż wyraźna w swoim podejściu do nagości i seksualności, obejmuje podmioty, które nie regularnie modelują się i tworzy obrazy, które nie są przeznaczone do oglądania przez szeroką publiczność, ale raczej do pozostania pod kontrolą podmiotu.

Fotograf Białystok dlaczego warto wybrać nasze usługi

Już od 1840 roku tematem fotografii jest naga lub seksowna kobieca forma. Na styl wizualny fotografii boudoir wpłynęły wczesne fotografie erotyczne, takie jak pocztówki francuskie z przełomu XIX i XX wieku oraz pin-up girls. A kto to? – fotograf Białystok emilsosnowski.pl

Białystok - fotograf na ślub Emil Sosnowski

Nowoczesna fotografia buduarkowa pochodzi z połowy lat 80. i charakteryzuje się upodmiotowieniem kobiet, które obecnie są zazwyczaj bezpośrednimi klientami fotografa, a nie zatrudnianymi modelami.

Wyjątkowe zdjęcia dla Ciebie i całej rodziny w Białymstoku.

Fotografia buduarkowa obejmuje różne style i nastroje. W Zjednoczonym Królestwie do kategorii tych należą tzw. „niegrzeczna dziewczyna”, „zabawa i gigille”, oraz „prowokacyjne i zmysłowe”, o różnym stopniu nagości i wyrazistości.

Wizualnie gatunek ten charakteryzuje się rozproszonymi, kluczowymi obrazami, które spłaszczają wygląd skóry, niewielkie odległości ogniskowej i płytką głębię ostrości, które razem nadają intymny, „senny” nastrój. Do innych popularnych stylów należą: niskoprzyciskowy, celowo ziarnisty czarno-biały, odzwierciedlający wpływ aktów artystycznych, wczesna fotografia erotyczna i film noir. Powszechne są również pozy i układy oświetleniowe mające na celu odtworzenie nastroju i wyglądu klasycznych zdjęć i obrazów pin-upowych.

Od 1939 r. i później, co było wcześniej kwitnącym i pokaźnym przemysłem fotografii mody, wszystko ale zatrzymał się z powodu początków II wojny światowej. Stany Zjednoczone i Europa szybko odeszły od siebie. To, co wcześniej było wspólnotą i inspiracją do pracy, rozeszło się z Paryżem okupowanym i oblężonym Londynem. Paryż, główny ówczesny dom mody, szybko odizolował się od Stanów Zjednoczonych – zwłaszcza po zamknięciu w 1940 roku na krótkotrwałą przerwę w pracy Vogue Paris. Dzięki tym zmianom, fotografia z USA zyskała wyraźne amerykańskie modele wibracyjne, często pozowane z flagami, samochodami amerykańskiej marki, i ogólnie rzecz biorąc, po prostu spełniające amerykański ideał.